• Kreu
  • Rreth Nesh
    • Objektivat strategjikë
    • Vizioni
    • Misioni
    • Vlerat
  • Stafi
    • Stafi ekzekutiv
  • Mbeshtetesit
    • Donatoret
      • Partneret
  • Sherbime
    • Aplikimi Online
    • Përfaqësimi në gjykatë
    • Keshillimi
  • Veprimtari
    • Trajnime
    • Projektet
    • Nismat
    • Publikime
  • Kontakt
  • Linke
    • Kerkesa Online
    • Gjurmo Online
    • Aplikacioni tone Android
No Result
View All Result
Qendra "Res Publica"
  • Kreu
  • Rreth Nesh
    • Objektivat strategjikë
    • Vizioni
    • Misioni
    • Vlerat
  • Stafi
    • Stafi ekzekutiv
  • Mbeshtetesit
    • Donatoret
      • Partneret
  • Sherbime
    • Aplikimi Online
    • Përfaqësimi në gjykatë
    • Keshillimi
  • Veprimtari
    • Trajnime
    • Projektet
    • Nismat
    • Publikime
  • Kontakt
  • Linke
    • Kerkesa Online
    • Gjurmo Online
    • Aplikacioni tone Android
  • Kreu
  • Rreth Nesh
    • Objektivat strategjikë
    • Vizioni
    • Misioni
    • Vlerat
  • Stafi
    • Stafi ekzekutiv
  • Mbeshtetesit
    • Donatoret
      • Partneret
  • Sherbime
    • Aplikimi Online
    • Përfaqësimi në gjykatë
    • Keshillimi
  • Veprimtari
    • Trajnime
    • Projektet
    • Nismat
    • Publikime
  • Kontakt
  • Linke
    • Kerkesa Online
    • Gjurmo Online
    • Aplikacioni tone Android
No Result
View All Result
Qendra "Res Publica"
No Result
View All Result
Home Opinione

Funksionimi i Gjykates Administrative dhe pasojat e para ne praktike

Respublica by Respublica
02/07/2014
in Opinione
0
Funksionimi i Gjykates Administrative dhe pasojat e para ne praktike
0
SHARES
20
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

120222-hurdles-wLigji për organizimin dhe funksionimin e gjykatës administrative hyri në fuqi në maj të vitit 2012, me klauzolën që do fillonte zbatimin pasi të ishte ngritur struktura me anë të një dekreti të Predsidentit të Republikës. Më datë 4 nëntor 2013, me anë të dekretit filloi zbatimin ky ligj dhe punën Gjykata Administrative. Gjatë periudhës të lënë pezull nga moment i hyrjes në fuqi deri në momentin kur Gjykata Administrative filloi punën, çështjet administrative gjykoheshin nga seksioni administrative ne gjykaten civile. Puna e Gjykatës Administrative menjëherë pasi kishte filluar funksionimin u ndesh me disa problem, të cilat çuan Kolegjet e Bashkuara të Gjykatës së Lartë të dilnin me 2 Vendime Unifikuese, për të unifikuar këto probleme.

1.      Cila nga gjykatat do ishte kompetente për të gjykuar çështjet administrative, të cilat ishin në proces gjykimi në gjykatën civile në momentin kur filloi funksionimin gjykata administrative?

Ligji për organizimin dhe funksionimin e gjykatës administrative ndryshe nga ligjet e tjera nuk kishte parashikuar dispozitat kalimtare të cilat të rregullonin çështjet në gjykim. Për të zgjidhur këtë vakum ligjor, Gjykata e Lartë u shpreh se[1]:

Gjykatat administrative të shkallës së parë, Gjykata e Apelit Administrativ dhe Kolegji Administrativ i Gjykatës së Lartë, të krijuara me ligjin nr.49, datë 03.05.2012 “Për organizimin dhe funksionimin e gjykatave administrative dhe gjykimin e mosmarrëveshjeve administrative”, janë kompetente për shqyrtimin e të gjitha çështjeve, të cilat sipas nenit 7 të këtij ligji përbëjnë mosmarrëveshje administrative, pavarësisht gjendjes, fazës apo shkallës së gjykimit. Këto gjykata janë kompetente për çështjet administrative për të cilat, padia, ankimi ose rekursi është depozituar përpara datës 04.11.2013, respektivisht në gjykatat e shkallës së parë, të apelit apo në Gjykatë të Lartë dhe deri në këtë datë, shqyrtimi në këto gjykata nuk ka përfunduar akoma.

Me anë të këtij vendimi Gjykata e Lartë zgjidhinjë vakum ligjor, por çështja që ngrihet është a ka kompetncë Gjykata e Lartë për të krijuar ligj dhe a është kushtetues ky vendim?

Për zgjidhjen e kushtetutshmërisë së vendimit, çështja është dërguar në Gjykatën Kushtetuese, e cila akoma nuk ka dalë me një vendim.

Vendimi gjithashtu solli reagime në rradhët e juristëve, pasi kishte çështje të cilat ishin në fazën ku ishte mbyllur shqyrtimi gjyqësor dhe pritej shpallja e vendimit dhe në bazë të këtij vendimi, gjykata është e detyruar të nxjerrë çështjen për inkompetencë. Si pasojë çështja do fillojë gjykimin nga e para.

Po në rastet kur gjykata ka marrë vendimin, por ka lënë një datë për ta shpallur atë, a mund të gjykojë kompetencën kur vendimi tashmë është marr?

Edhe në këtë rast në bazë të Vendimit Unifikues gjykata ka deklaruar inkompetencën, duke e dërguar çështjen për gjykim në gjykatën administrative.

Pavarsisht se në dukje Vendimi Unifikues ka zgjidhur një problem, mendoj që pasojat në praktikë janë shumë të rënda, pasi është cënuar parimi i sigurisë juridike, parimi i vazhdimësisë së gjykimit, ku një çështje duhet të niset dhe të përfundohet nga e njëjta gjykatë dhe nga i njëjti trup gjykues, parimi i ekonomizimit të gjykatës, parimi i zgjidhjes së çështjes brenda një afati të arsyeshëm etj. Gjithashtu në zbatim të këtij vendimi, gjykatat kanë nxjerr çështjet jashtë kompetence, duke i vënë gjykatës administrative një ngarkesë të madhe, pasojat e të cilës vihen re në shkeljen e afateve brenda të cilave duhet të përfundojë një gjykim administrativ.

Një tjetër problem që është hasur ka të bëjë me shtrirjen e kompetencave të Gjykatës Administrative. Në nenin 7 dhe në nenin 17 të Ligjit që rregullon organizimin dhe funksionimin e Gjykatës Administrative janë parashikuar rastet të cilat do të gjykohen nga kjo gjykatë.

Problemi që është hasur në praktikë ka të bëjë me rastet kur një çështje administrative është ndërrthur me një çështje civile.

2.      Cila nga gjykatat do të jetë kompetente për ta gjykuar çështjen Gjykata Civile apo ajo Administrative?

Për zgjidhjen e kësaj çështjeje Gjykata e Lartë ka dalë me një Vendim Unifikues duke u shprehur se[2]:

  • Kur në objektin e gjykimit ka disa kërkime si të natyrës civile dhe administrative dhe këto kërkime konstatohen nga gjykata se janë një bashkim i thjeshtë i tyre, atëherë referuar nenit 61 dhe 159 të K.Pr.Civile dhe 13 dhe 23 të Ligjit 49/2012, gjykata duhet të veçojë objektet që nuk janë në kompetencën e saj lëndore duke ja kaluar ato gjykatës kompetente.
  • Kur në objektin e gjykimit ka disa kërkime si të natyrës civile dhe administrative dhe këto kërkime konstatohet nga gjykata se janë një bashkim i ndërvarur mes tyre, atëherë referuar nenit 55 të K.Pr.Civile dhe nenit 24 të Ligjit 49/2012 dhe zbatimit të parimit “lex specialis derogat generali”, gjykata kompetente është si më poshtë:
    • kur në objektin e gjykimit pala paditëse, ndër të tjera, ka për objekt kundërshtimin e një akti administrativ dhe nga pasojat e aktit prodhohen pasoja civile, në çdo rast kompetente është gjykata administrative.
    • kur një ndër objektet e gjykimit është një kërkim me natyrë civile, por që është i lidhur ngushtë me aktin administrativ dhe pasojat e këtij akti kanë ardhur nga vullneti shtetëror, atëherë përsëri gjykatë kompetente është gjykata administrative.
    • kur objektet e tjera të padisë jo të natyrës së mosmarrëveshjes administrative janë të ndërvarur nga pasojat e aktit administrativ edhe në këtë rast kjo të çon tek kompetenca e gjykatës administrative.

Gjykata e Lartë ka arritur në këtë përfundim duke u bazuar në parimin “lex specialis derogat generali”, si dhe sipas gjykates ligji për organizimin e gjykatës administrative nuk është thjesht një ligj material, por dhe një ligj procedurial.

3.      Po në rastet kur padia ka natyrë civile dhe kundërpadia ka natyrë administrative, cila do jetë gjykata që do shqyrtojë çështjen?

Sipas vendimit të mësipërm do ndajmë dy moment, kur padia dhe kundërpadia mund të ndahen (fakt që bie në kundërshtim me aspektet proceduriale, pasi kundërpadia ngrihet kur ka lidhje me objektin e padisë ose kur ka mundësi kompensimi) në këtë rast gjykata civile do jetë kompetente për gjykimin e padisë dhe gjykata administrative për gjykimin e kundërpadisë. Ndërsa në rastet kur dy paditë nuk mund të ndahen gjykata kompetente do jetë gjykata administrative.

Nuk jam dakort në këtë pjesë me vendimin e Gjykatës së Lartë, pasi në nenin 55 të Kodit të Procedurës Civile rregullohet në mënyrë të posaçme kjo pjese:

“Gjykata që gjykon padinë kryesore është kompetente për të shqyrtuar edhe kërkesat dytësore, kundërpadinë ose ndërhyrjen kryesore. Në këtë rast gjykata merr vendim për bashkimin e tyre në një çështje të vetme”

Duke u bazuar dhe në argumentimet e Gjykatës së Lartë që ligji për funksionimin e gjykatës administrative, nuk është thjesht nje ligj material por edhe procedurial, në këtë rast nuk mund të zbatohet parimi “lex specialis derogat generali”, pasi ky ligj nuk parashikon asnjë dispozitë për të rregulluar këtë situatë. Nëse do të pranonim të kundërtën do të ishim përball një konflikti normash në mënyrë “in abstractio” ku nga njëra anë do kishim një normë proceduriale e cila e ka rregulluar në mënyrë të qartë një situatë dhe nga ana tjetër një interpretim jurispudencial bazuar në parime të përgjithshme.

Gjithashtu me anë të këtij vednimi janë vënë në diskutim institutet civile, ku qënia palë e një organi administrativ pasjell që kjo çështje me natyrë të “pastër” civile do të gjykohet nga gjykata administrative.

Një pyetje që ngrihet ka të bëjë në rastin kur palë të paditur për një objekt me natyrë civile janë si institucionet publike ashtu dhe persona fizik apo juridik?

Gjykatat bazuar në Vendimin Unifikues nr.4 kanë nxjerre çështjet për inkompetencë. Këto vendime janë ankimuar në Gjykatën e Lartë, e cila nuk është shprehur akoma.

Vendimet Unifikuese në dukje i kanë dhënë zgjidhje një sërë problemeve që u ngritën menjëherë pasi Gjykata Administrative filloi funksionimin, por në praktikë mendojë që kjo do të krijojë probleme, pasi vetë qëllimi i ngritjes së Gjykatës Administrative ishte një zgjidhje e shpejtë e çështjeve dhe brenda disa seancave. Një risi që solli ligji ishte kalimi i barrës së provës autoritetit publik. Por me kalimin e të gjitha çështjeve që nga natyra mund të jenë civile por përmbajnë elemente të natyrës administrative apo kur objekti i padisë është i ndërvarur nga pasojat e një akti administrativ do të duhet që procesi në dukje të marrë natyrën e një procesi civil, ku barra e provës do jetë e ndarë midis paditësit dhe të paditurit. Kjo përbën një problem më vete pasi është konstatuar një mungesë vullneti e autoriteteve publike për të marrë pjesë në proces.

Ndryshe nga perceptimi që me fillimin e funksionimit të Gjykatës Administrative proceset do zgjidheshin brenda një afati të shkurtër, në fakt është konstatuar që proceset po zgjasin, kjo si pasojë edhe të mbingarkesës së gjykatës.

 

A.Kurti

 



[1] Vendimi Unifikues i Gjykatës së Lartë nr.3, datë 06.12.2013

[2] Vendimi Unifikues i Gjykatës së Lartë nr.4, datë 10.12.2014

Previous Post

Res Publica pergatit udhezuesin per themelimin e Keshillit te Mediave

Next Post

Legal Leaks – Versioni shqip

Respublica

Respublica

Next Post
Legal Leaks – Versioni shqip

Legal Leaks - Versioni shqip

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Mijëra qytetarë që u prekën nga skema e rindërtimit “u dëbuan” nga banesat në shpërfillje të plotë të ligjit

Mijëra qytetarë që u prekën nga skema e rindërtimit “u dëbuan” nga banesat në shpërfillje të plotë të ligjit

06/01/2023
Private: Rindërtimi – Zbardhet vendimi i Gjykatës Administrative të Tiranës që zbulon abuzimin e Bashkisë së Tiranës në vendimet e prishjes së pallateve në Kombinat

Rindërtimi – Zbardhet vendimi i Gjykatës Administrative të Tiranës që zbulon abuzimin e Bashkisë Tiranë për prishjen e pallateve në Kombinat

06/12/2022
Letër e hapur Kontrollit të Lartë të Shtetit për rindërtimin

Letër e hapur Kontrollit të Lartë të Shtetit për rindërtimin

13/01/2023
Rindërtimi – Banorët nën presion nga Bashkia Tiranë për të braktisur pallatin e planifikuar për t’u shembur

Rindërtimi – Banorët nën presion nga Bashkia Tiranë për të braktisur pallatin e planifikuar për t’u shembur

02/12/2022
Me vendim gjykate, uji më 2017 ishte i papijshëm në Tiranë.

Me vendim gjykate, uji më 2017 ishte i papijshëm në Tiranë.

6
Bunkeri i Magjistraturës

Bunkeri i Magjistraturës

3
Nis funksionimin Publeaks.al, një platformë e re për të drejtën e informimit

Nis funksionimin Publeaks.al, një platformë e re për të drejtën e informimit

3
Lidhje te rendesishme, ku mund te merret informacion i vlefshem

Lidhje te rendesishme, ku mund te merret informacion i vlefshem

2
Letër e hapur e Grupimit për Mbrojtjen e Kombinatit dhe Res Publica për Bashkinë Tiranë

Letër e hapur e Grupimit për Mbrojtjen e Kombinatit dhe Res Publica për Bashkinë Tiranë

13/01/2023
Letër e hapur Kontrollit të Lartë të Shtetit për rindërtimin

Letër e hapur Kontrollit të Lartë të Shtetit për rindërtimin

13/01/2023
Letër e hapur për respektimin e standardeve ligjore të zhvendosjes së familjeve

Letër e hapur për respektimin e standardeve ligjore të zhvendosjes së familjeve

12/01/2023
Ç’të bën Bashkia, s’ta bën as Perëndia!

Ç’të bën Bashkia, s’ta bën as Perëndia!

12/01/2023

Recent News

Letër e hapur e Grupimit për Mbrojtjen e Kombinatit dhe Res Publica për Bashkinë Tiranë

Letër e hapur e Grupimit për Mbrojtjen e Kombinatit dhe Res Publica për Bashkinë Tiranë

13/01/2023
Letër e hapur Kontrollit të Lartë të Shtetit për rindërtimin

Letër e hapur Kontrollit të Lartë të Shtetit për rindërtimin

13/01/2023
Letër e hapur për respektimin e standardeve ligjore të zhvendosjes së familjeve

Letër e hapur për respektimin e standardeve ligjore të zhvendosjes së familjeve

12/01/2023
Ç’të bën Bashkia, s’ta bën as Perëndia!

Ç’të bën Bashkia, s’ta bën as Perëndia!

12/01/2023
  • Kreu
  • Rreth Nesh
  • Stafi
  • Mbeshtetesit
  • Sherbime
  • Veprimtari
  • Kontakt
  • Linke

© 2022 respublica.org.al

No Result
View All Result
  • Kreu
  • Rreth Nesh
    • Objektivat strategjikë
    • Vizioni
    • Misioni
    • Vlerat
  • Stafi
    • Stafi ekzekutiv
  • Mbeshtetesit
    • Donatoret
      • Partneret
  • Sherbime
    • Aplikimi Online
    • Përfaqësimi në gjykatë
    • Keshillimi
  • Veprimtari
    • Trajnime
    • Projektet
    • Nismat
    • Publikime
  • Kontakt
  • Linke
    • Kerkesa Online
    • Gjurmo Online
    • Aplikacioni tone Android

© 2022 respublica.org.al

Ne përdorim cookie në faqen tonë të internetit për t'ju dhënë përvojën më të përshtatshme duke kujtuar preferencat tuaja dhe vizitat e përsëritura. Duke klikuar “Aprovo” ose mund te vizitioni "Cookie Settings" .
Cookie SettingsAccept All

Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT