• Kreu
  • Rreth Nesh
    • Objektivat strategjikë
    • Vizioni
    • Misioni
    • Vlerat
  • Stafi
    • Stafi ekzekutiv
  • Mbeshtetesit
    • Donatoret
      • Partneret
  • Sherbime
    • Aplikimi Online
    • Përfaqësimi në gjykatë
    • Keshillimi
  • Veprimtari
    • Trajnime
    • Projektet
    • Nismat
    • Publikime
  • Kontakt
  • Linke
    • Kerkesa Online
    • Gjurmo Online
    • Aplikacioni tone Android
No Result
View All Result
Qendra "Res Publica"
  • Kreu
  • Rreth Nesh
    • Objektivat strategjikë
    • Vizioni
    • Misioni
    • Vlerat
  • Stafi
    • Stafi ekzekutiv
  • Mbeshtetesit
    • Donatoret
      • Partneret
  • Sherbime
    • Aplikimi Online
    • Përfaqësimi në gjykatë
    • Keshillimi
  • Veprimtari
    • Trajnime
    • Projektet
    • Nismat
    • Publikime
  • Kontakt
  • Linke
    • Kerkesa Online
    • Gjurmo Online
    • Aplikacioni tone Android
  • Kreu
  • Rreth Nesh
    • Objektivat strategjikë
    • Vizioni
    • Misioni
    • Vlerat
  • Stafi
    • Stafi ekzekutiv
  • Mbeshtetesit
    • Donatoret
      • Partneret
  • Sherbime
    • Aplikimi Online
    • Përfaqësimi në gjykatë
    • Keshillimi
  • Veprimtari
    • Trajnime
    • Projektet
    • Nismat
    • Publikime
  • Kontakt
  • Linke
    • Kerkesa Online
    • Gjurmo Online
    • Aplikacioni tone Android
No Result
View All Result
Qendra "Res Publica"
No Result
View All Result
Home Opinione

Jo me duar të pastra

Respublica by Respublica
07/10/2014
in Opinione
0
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Shkrim nga Yllka Lamce

Dje mediat shpërndanë njëtrajtshmërisht lajmin se Presidenti i Republikës i qenka drejtuar prokurorëve duke u thënë të mos presin prej tij që të jenë të pavarur. Se pavarësinë e bëjnë ata me punën e tyre. Një mesazh ky të thuash pak kontroversial, kur mendon aktet normative të kësaj Republike, jurisprudencën kushtetuese dhe sa e sa doktrinë që deri më sot i kanë atribuar Presidentit një rol kyç në mbarëvajtjen dhe pavarësimin e organeve të drejtësisë, si gjyqtarët e prokurorët.

Në fakt Kushtetuta e ngarkon shprehimisht Presidentin e Republikës me rolin e garantit të këtyre organeve, ashtu siç e ngarkon me rolin e garantit të ligjshmërisë në Republikën e Shqipërisë. Kushtetuta u kërkon qoftë gjyqtarëve e prokurorëve, qoftë Presidentit, qoftë organeve të tjera shtetërore të kujdesen për mbarëvajtjen e pavarësisë së organeve të drejtësisë. Gjyqtarëve e prokurorëve ua kërkon duke sanksionuar se ata duhet t’i përgjigjen vetëm Kushtetutës dhe ligjit. Presidentit ia kërkon duke i lënë në dorë emërimin e gjyqtarëve (me pëlqimin e Kuvendit) dhe prokurorëve, dhe shkarkimin e prokurorëve, në bashkëpunim me Prokurorin e Përgjithshëm. Në dorë të Presidentit Kushtetuta dhe ligjet parashikojnë edhe një sërë mekanizmash për ruajtjen e ligjshmërisë dhe kushtetutshmërisë. Kurse organeve të tjera, sidomos organeve me natyrë të pastër politike, si Kuvendi dhe Këshilli i Ministrave, u kërkon të mos ndërhyjnë në kompetencat e organeve të tjera. Të respektojnë ndarjen dhe balancimin e pushteteve dhe pavarësinë e institucioneve. Ua kërkon sidomos organeve politike, meqënëse ato historikisht janë përpjekur të shkelin ligjet, ta gjejnë veten jashtë rregullave normative dhe të kontrollojnë organe të tjera duke ndërhyrë në sferat e tyre të kompetencës e duke ushtruar presion politik.

Historikisht në shumë eksperienca vërdallë dhe historikisht në Shqipërinë post-totalitare, organet politike kanë tentuar të kontrollojnë organet e drejtësisë. Aq më e vërtetë është kjo, kur në një shtet si Shqipëria, organet e drejtësisë duhet të merren me administrimin e krimit e të korrupsionit galopant, në nivel të organizuar shtetëror, e super të denoncuar nga qytetarë, autoritete e subjekte vendase, deri dhe autoritete të huaja perëndimoro-integruese.

Presidentit i janë besuar aq shumë kompetenca garancie për ruajtjen e ligjshmërisë, edhe pse ai është konceptuar si përfaqësues i popullit, i tërësisë së shtetasve të Republikës, të atyre që lexojnë mesazhet e tij, të atyre që qëllohen në ditën për diell në Republikën që ai kryeson, të atyre që ndjekin qëndrimet e tij për drejtësinë e munguar akoma sot e kësaj dite dhe përmasën e frikshme të krimit shtetëror. Sidomos në momente kaq të vështira, prej Presidentit pritet të dalë në anën e shtetasve, atyre që u vranë, e atyre që mund të ishin vrarë. Të pretendojë respektimin e të drejtave dhe lirive të njeriut. Të lirisë për të protestuar, të së drejtës për jetën e shëndetin, të së drejtës për të pasur e për t’u trajtuar me dinjitet në Republikën e Shqipërisë.

Prej Presidentit nuk pritet heshtja shurdhe, anashkalimi i pavëmendshëm dhe as larja e duarve me prokurorët në momente kyçe të veprimtarisë së tyre, në një kohë kur denoncimet për drejtësinë e munguar, për ndërhyrjet në të, për shkeljen e çdo parimi e rregulli të shtetit të së drejtës, janë në rend të ditës. Të paktën që nga Gërdeci i 2008, e nga 21 janari i 2011.

Presidenti ka zgjedhur të lajë duart, megjithëse Kushtetuta i ka besuar një rol të veçantë organit super parteslidhur me organet e drejtësisë e të garancisë, siç janë gjyqtarët dhe prokurorët. Sidomos prokurorët. Në fakt, nëse lidhur me gjyqtarët, Presidenti merr pjesë vetëm në emërimin e tyre (me pëlqimin e Kuvendit), lidhur me prokurorët, duke filluar nga krye prokurori, ai ka në dorë emërimin dhe shkarkimin e tyre. Pasi emëron me pëlqimin e Kuvendit Prokurorin e Përgjithshëm, Presidenti emëron prokurorët me propozimin e këtij të fundit. Është parashikuar pra një pjesëmarrje e dyfishtë e organeve kushtetuese për emërimin e organeve të garancisë, pikërisht për t’u siguruar, që në hapat e krijimit të tyre, pavarësinë e domosdoshme, si premisë e pashkelshme për mirëfunksionimin tyre.

Roli i Presidentit është akoma më i rëndësishëm lidhur me Prokurorin e Përgjithshëm, i cili mund të shkarkohet nga Presidenti, me propozimin e Kuvendit. Kjo formulë kushtetuese u shtjellua nga Gjykata Kushtetuese në vendimin nr. 75 të vitit 2002, duke sqaruar se kështu kërkohej t’i besohej Presidentit filtri i garancisë për Prokurorin e Përgjithshëm, duke i lënë Kuvendit vetëm nismën dhe Presidentit vendimmarrjen, mbi një propozim eventualisht të motivuar politikisht dhe duke shkelur procesin e rregullt ligjor. Një nga arsyet pse Presidenti është pra garant i ligjshmërisë.

Vendimi nr. 75 i 2002, u pasua nga vendimi nr. 76 i të njëjtit vit, lidhur me shkarkimin e bujshëm të Prokurorit të Përgjithshëm Arben Rakipi, në shkelje flagrante nga Kuvendi të çdo rregulli për një proces të rregullt ligjor. Gjykata Kushtetuese e shpalli antikushtetues vendimin për proprozimin e shkarkimit të Kuvendit si dhe dekretin e Presidentit që kishte “ratifikuar” propozimin, pa kryer verifikimet e nevojshme lidhur me ligjshmërinë dhe kushtetutshmërinë e shkarkimit. Rasti bëri bujë edhe për mënyrën arrogante se si Kuvendi vendosi të mos e zbatonte vendimin e Gjykatës Kushtetuese, që e detyronte të përsëriste procedurën e shkarkimit, duke garantuar Prokurorin e Përgjithshëm lidhur me të drejtat e mbrojtjes, të njohjes me materialet në ngarkim të tij, etj. Rasti bëri bujë edhe për mësymjen politike që iu bë jo vetëm Prokurorit të Përgjithshëm, që nuk u kthye më në detyrë, por edhe për mënyrën si u vu në diskutim dhe u shkel autoriteti i Gjykatës Kushtetuese, vendimet e të cilës janë të paapelueshme, përfundimtare dhe të detyrueshme për të gjithë.

Megjithatë ai vendim përfaqësoi themelin e domosdoshëm mbi të cilin Gjykata Kushtetuese do të ndërtonte një jurisprudencë të konsoliduar, mbi pavarësinë që duhet të gëzojë Prokuroria dhe Prokurori i Përgjithshëm. Në fakt në 2006-2008 Kuvendi sërish tentoi të propozonte shkarkimin e Prokurorit të Përgjithshëm në detyrë, Theodhori Sollakun, dhe sërish Gjykata Kushtetuese shpalli antikushtetutshmërinë e procedurave të ndjekura nga Kuvendi. Procedura që edhe pas 4 e më shumë vitesh nga precedenti Rakipi, nuk ishin kuptuar si të detyrueshme për organin politik. Me këtë rast, Presidenti i atëhershëm Alfred Moisiu, mbajti një qëndrim shumë korrekt duke mbrojtur Prokurorin e Përgjithshëm, duke mos dekretuar shkarkimin dhe duke rrëzuar propozimin e Kuvendit. Presidenti bëri atë që pritej dhe kërkohej prej tij. I qëndroi në krah organeve të drejtësisë, përfshirë vetë Gjykatën Kushtetuese, përballë sulmit të përhershëm nga organet politike. Presidenti Moisiu materializoi me përpikmëri shkronjën dhe shpirtin e Kushtetutës, duke mos lejuar ndërhyrje arbitrare, jashte rregullave të shtetit ligjor, në kompetencat dhe veprimtarinë e organeve të drejtësisë.

Kjo do të ishte pritshmëria e ligjshme për rolin e Presidentit, i cili sot gëzon edhe shembujt e suksesit, më shumë se paraardhësit e tij. Që ai të bënte përfaqësuesin e qytetarëve, të bënte garantin me të gjitha mjetet që i janë vënë në dispozicion. Në një vend ku krimi e korrupsioni shtetëror kanë brejtur thelbin e cilësisë së jetës institucionale e qytetare. Një President në krah të drejtësisë, një organ në funksion opozitar, për të balancuar gjithë çka pushteti politik tenton të akaparrojë prej shekujsh.

Ligjet e këtij vendi, jurisprudenca kushetetuese autoritare e këtij vendi, ndërgjegjia institucionale e qytetare e ngarkojnë Presidentin me detyrën që ai të bëjë pjesën e tij për të garantuar pavarësinë e prokurorëve. Jo me larje duarsh, kur nevoja për një Prokurori të pavarur denoncohet publikisht nga vendas e të huaj. Jo me duar të pastra. Jo sot.

Previous Post

Sundimi i ligjit mund të shpëtojë botën e të varfërve

Next Post

Shqetësime lidhur me projektligjin për ndihmën juridike falas

Respublica

Respublica

Next Post
Shqetësime lidhur me projektligjin për ndihmën juridike falas

Shqetësime lidhur me projektligjin për ndihmën juridike falas

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Mijëra qytetarë që u prekën nga skema e rindërtimit “u dëbuan” nga banesat në shpërfillje të plotë të ligjit

Mijëra qytetarë që u prekën nga skema e rindërtimit “u dëbuan” nga banesat në shpërfillje të plotë të ligjit

06/01/2023
Private: Rindërtimi – Zbardhet vendimi i Gjykatës Administrative të Tiranës që zbulon abuzimin e Bashkisë së Tiranës në vendimet e prishjes së pallateve në Kombinat

Rindërtimi – Zbardhet vendimi i Gjykatës Administrative të Tiranës që zbulon abuzimin e Bashkisë Tiranë për prishjen e pallateve në Kombinat

06/12/2022
Letër e hapur Kontrollit të Lartë të Shtetit për rindërtimin

Letër e hapur Kontrollit të Lartë të Shtetit për rindërtimin

13/01/2023
Rindërtimi – Banorët nën presion nga Bashkia Tiranë për të braktisur pallatin e planifikuar për t’u shembur

Rindërtimi – Banorët nën presion nga Bashkia Tiranë për të braktisur pallatin e planifikuar për t’u shembur

02/12/2022
Me vendim gjykate, uji më 2017 ishte i papijshëm në Tiranë.

Me vendim gjykate, uji më 2017 ishte i papijshëm në Tiranë.

6
Bunkeri i Magjistraturës

Bunkeri i Magjistraturës

3
Nis funksionimin Publeaks.al, një platformë e re për të drejtën e informimit

Nis funksionimin Publeaks.al, një platformë e re për të drejtën e informimit

3
Lidhje te rendesishme, ku mund te merret informacion i vlefshem

Lidhje te rendesishme, ku mund te merret informacion i vlefshem

2
Letër e hapur e Grupimit për Mbrojtjen e Kombinatit dhe Res Publica për Bashkinë Tiranë

Letër e hapur e Grupimit për Mbrojtjen e Kombinatit dhe Res Publica për Bashkinë Tiranë

13/01/2023
Letër e hapur Kontrollit të Lartë të Shtetit për rindërtimin

Letër e hapur Kontrollit të Lartë të Shtetit për rindërtimin

13/01/2023
Letër e hapur për respektimin e standardeve ligjore të zhvendosjes së familjeve

Letër e hapur për respektimin e standardeve ligjore të zhvendosjes së familjeve

12/01/2023
Ç’të bën Bashkia, s’ta bën as Perëndia!

Ç’të bën Bashkia, s’ta bën as Perëndia!

12/01/2023

Recent News

Letër e hapur e Grupimit për Mbrojtjen e Kombinatit dhe Res Publica për Bashkinë Tiranë

Letër e hapur e Grupimit për Mbrojtjen e Kombinatit dhe Res Publica për Bashkinë Tiranë

13/01/2023
Letër e hapur Kontrollit të Lartë të Shtetit për rindërtimin

Letër e hapur Kontrollit të Lartë të Shtetit për rindërtimin

13/01/2023
Letër e hapur për respektimin e standardeve ligjore të zhvendosjes së familjeve

Letër e hapur për respektimin e standardeve ligjore të zhvendosjes së familjeve

12/01/2023
Ç’të bën Bashkia, s’ta bën as Perëndia!

Ç’të bën Bashkia, s’ta bën as Perëndia!

12/01/2023
  • Kreu
  • Rreth Nesh
  • Stafi
  • Mbeshtetesit
  • Sherbime
  • Veprimtari
  • Kontakt
  • Linke

© 2022 respublica.org.al

No Result
View All Result
  • Kreu
  • Rreth Nesh
    • Objektivat strategjikë
    • Vizioni
    • Misioni
    • Vlerat
  • Stafi
    • Stafi ekzekutiv
  • Mbeshtetesit
    • Donatoret
      • Partneret
  • Sherbime
    • Aplikimi Online
    • Përfaqësimi në gjykatë
    • Keshillimi
  • Veprimtari
    • Trajnime
    • Projektet
    • Nismat
    • Publikime
  • Kontakt
  • Linke
    • Kerkesa Online
    • Gjurmo Online
    • Aplikacioni tone Android

© 2022 respublica.org.al

Ne përdorim cookie në faqen tonë të internetit për t'ju dhënë përvojën më të përshtatshme duke kujtuar preferencat tuaja dhe vizitat e përsëritura. Duke klikuar “Aprovo” ose mund te vizitioni "Cookie Settings" .
Cookie SettingsAccept All

Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT